11 Ağustos 2007 Cumartesi

TRA-MI-SU

Herkese Merhaba!!!
Bugün size kupta Tramisu tarifimi yazacağım. Ancak tarifimden önce engin İtalyanca bilgimle (!) Tramisunun ne demek olduğunu açıklamak istiyorum. Tramisu,beni yukarı fırlat demektir. Şöyle ki;
tra = fırlat, mi = beni, su = yukarı...

Malzemeler: (6 Kişilik)

20 adet kedidili bisküvi

Krema:
2 yumurta sarısı
2 çorba kaşığı un
1 çay bardağı toz şeker
1/2 kg. süt
1 paket vanilya
200 gr. labne peynir

Çikolatalı mousse:
200 ml. sıvı krema
80 gr. bitter çikolata

Şurup:
2 çorba kaşığı toz şeker
2 çorba kaşığı granül kahve
4 çorba kaşığı kahve likörü
2 kahve fincanı sıcak su

Üzeri için:
Kakao

Öncelikle şeker, kahve, likör ve sıcak su ile hazırladığımız şurupla kedidillerini ıslattım. Daha sonra kremayı muhallebi gibi pişirdim ve ılıyınca içine labne peyniri koyarak mixerle çırptım. Sonra kupların diplerine herbir kedidilinin yarısını koydum ve üzerine hazırladığım muhallebilerden yarım kepçe kadar döktüm. Bu işlemi 3 kez yaptıktan sonra kupların üzerine benmari usulü eritilmiş çikolatayla birlikte çırptığım mousseları kupların ağzı dolana kadar koydum. Son olarak üzerlerine kakao serptim.

Afiyet Olsun...

1 yorum:

NiNo dedi ki...

degisik olmus ellerine saglik