31 Temmuz 2012 Salı

Sanıyorum beş yaşlarındaydım. Yalova'da otururduk o zaman. Hani derler ya Yalova'nın Yalova olduğu yıllar. İstanbul'a halamları görmeye giderdik. Gideceğimiz günün sabahı heyecandan yerimde duramazdım. Kuzenlerim Ege ve Evren'i bir an önce görmek için sabırsızlanırdım. Sabırsızlandığım bir şey daha vardı. O da Sakızlı Muhallebi. O zaman da bayılırdım tatlılara. Sakızlı Muhallebi nedendir bilinmez bir tek Gülçin Halam'ın evinde yapılırdı. Benim ve ablamın sakız aşkı İstanbul Göztepe'deki evde ailece yenilen o muhallebilere dayanıyor sanırım. Hiç unutmam halacığımın mavi bir yemek takımı vardı. Sakızlı Muhallebileri de o takımın kaselerine koyardı ve üzerine tarçın serperdi. Şimdiki çocuklara evde sakızlı muhallebi yapın üzerine tarçın serpin beğenmezler, o renkli içinde ne olduğu bilinmez garip yoğurtları yemeği tercih ederler. Kimilerine göre şanssız bir kuşak sayılsak da biz 80'lerde doğanlar, bence bu günün çocuklarına göre şanslıymışız. Hazır pudingler, glikoz (mısır şurubu), renkli yoğurtlar henüz icat edilmemişti. Sütçüden alınan sütlerle sütlaç yapılırdı, bayat ekmekler sütçünün ineklerine saklanırdı. Puding yoktu Kara Muhallebi vardı (tarifi yakında). Evde parfeler yapılırdı, doğum günü pastasına anne eli değerdi. Bugün yine bir karar aldım. Pasta Cadısı muhallebi ve pudinglerini kendisi yapacak. Bu tarifim belki herkes için bir başlangıç olur. Tarifini benimle paylaşan halama sonsuz teşekkürler. Sevgilerimle Pasta Cadısı Başak Malzemeler: 1 lt süt 125 gr tereyağı 4 çorba kaşığı un 4-5 adet dövülmüş damla sakızı 1 paket şekerli vanilin 1/2 su bardağı toz şeker Yapılışı: Yağı eritip unu kavurun, un kokusu çıksın. Sıcak sütü azar azar kavrulan una ekleyin, başta hamur gibi bir kıvamı oluyor ama korkmayın sütü ilave etmeye ve karıştırmaya devam edin. Tozşekeri, vanilyayı ve dövülmüş sakızı da ekleyin, muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirin. Ateşten aldıktan sonra 10-15 daika bekleyin ve muhallebiyi blendırdan geçirin ikram edeceğiniz kaplara dağıtın. Soğuduktan sonra tarçın ile misafirlerinize sunun. (Bir ayarlama yapmam gerekiyor sanırım. Yazılarda yaptığım paragraflar tanınmıyor. Bu seferlik kusuruma bakmayın.)

Hiç yorum yok: