25 Temmuz 2012 Çarşamba

VİŞNE LİKÖRÜ 1

Tam iki yıl bir hafta olmuş. Bu kadar uzun zamandan sonra sizlerin karşısına daha farklı bir yazıyla ya da hazırlıkla çıkmak isterdim. Ama olmadı. Çünkü bu cadı çoğu zaman aklındakileri planladığı zamanlarda hayata dökemez. Bu durumda da aklımdan geçen yazıyı ve hazırlığı bitiremedim. Bahaneler üretmeyeceğim. Çünkü çok geçerli bir nedenim var. O da bana bu akşam surpriz olarak gelen vişneler. Vişneler anneanneciğimin bir komşusunun bahçesinden gelmiş. Geçen hafta anneanneme gelen vişnelerin akibetini öğrenip biraz cadılık yapınca bütün vişneyi bana ayırmış dünyalar güzeli anneannem. Vişneler irili ufaklıydı, buzluğa atıp kışın kullanırım dedim ama şekilleri nedeniyle pastaları süslemede pek de hoş gözükmeyecekleri düşündürdü beni. O nedenle ben de gecenin bu saatinde likör yapmaya karar verdim. Geçen yıl 1 kg vişneden likör yaparken bana gelen vişneler 2 kg olduğu için iki katına çıkardım tarifi. Peki ama neden likör. Açıkcası ben likör pek sevmem. Ama vişneleri görünce aklıma likör, likör deyincede aklıma(nur içinde yatsın) babannem gelir. Babannemi likör içerken ya da yaparken hiç görmedim. Ama bir İstanbul Hanımefendisi oluşundan mı, yoksa bayramlarda halalarımda çikolataların yanında gümüş likörlüklerde ikram edilen likörlerin kokusundan mı bilmem ama babaanneciğim geldi aklıma ve tabiki İstanbul, küçüklüğüm, babam ve kuzenlerim. Hayaller aleminde yaşasam da, gelecek hep aklımı kurcalasa da geçmişim, içinde en büyük mutluluklarımı taşır. Eğer isterseniz siz de dalların vişnelendiği bu zamanlarda benimle birlikte vişne likörü yapabilirsiniz. Likörümün her adımını sizlerle paylaşacağım. Adım 1 (Geçmişe Yolculuk)
1 kg vişne saplarından sabırla ayrılır ve iyice yıkanır. Yaklaşık 3 lt ya da 5 lt'lik bir cam kavanozun içine konur. Üzerine 2 adet kabuk tarçın ve 500 gr toz şeker konur. Kavanozun ağzı sıkıca kapatıldıktan sonra güneşte yaklaşık en az 1 en fazla 2 hafta bekletilir. Kavanozu hergün bir kaç kez çalkalamayı unutmayın. Devamı 2 hafta sonra... Sevgiler

Hiç yorum yok: